Gro Shetelig, prof. emerita, Norveška glazbena akademija, Oslo
-
Što sam naučila u 40 godina iskustva u poučavanju (i razvoju novih metoda) odgoja sluha, ritamskih i slušnih vještina, predavanje (na engleskome)
Predavanje će se baviti odgojem sluha iz “ptičje perspektive” – od “cjeline”, postupno u dubinu prema detaljima, ali uvijek u kontekstu cjeline.
Što je odgoj sluha? Ne samo solfeggio – odgoj sluha vjerojatno je bolji izraz za vježbanje koje ne uključuje samo oči, nego sva naša osjetila – disanje, tijelo, uši – kako bismo učenike opremili “slušnim alatima” koji su im potrebni za samostalno razumijevanje i ovladavanje vještinama potrebnim kako bi postali cjeloviti glazbenici?
-
radionica sa studentima:
Na radionici sa studentima usredotočit ćemo se na tri područja:
- slušne vještine – od imitacije do učenja
- izgradnja ritamskih temelja, uključujući uporabu tijela
- harmonijsko osvještavanje kroz pjevanje
Pijanistica Gro Shetelig profesorica odgoja sluha, profesor emmerita, do 2017. predavala je na Norveškoj glazbenoj akademiji u Oslu i na Arktičkome sveučilištu u Tromsøu, gdje je održavala nastavu slušnih vještina, ritamskih vježbi i metodike odgoja sluha.
Kao pijanistica školovala se u Oslu (klavirska pedagogija) i Oberlin Collegeu u Ohiu (klavir), a ima i diplomu iz teorije glazbe sa specijalizacijom u odgoju sluha. Objavila je četiri udžbenika s područja odgoja sluha, a bila je i suautoricom skandinavskoga projekta Slušajmo Skandinaviju, zasnovanoga na djelima nordijskih skladatelja 20. stoljeća, s dva CD-a (sa skraćenom inačicom na engleskome).
Radila je za radio i televiziju te kao predavačica održala brojna izlaganja, seminare i radionice za učitelje glazbe, zborove i dirigente u Norveškoj, Švedskoj, Danskoj, Islandu, Njemačkoj, Francuskoj, Latviji, Nizozemskoj, Singapuru, SAD-u, Italiji, Gruziji i Južnoj Africi.
Od 2006. sudjelovala je u skupnome istraživačkom projektu Concrescence, gdje je razvijala metode u poučavanju mikrointervalske glazbe za pjevače. Od 2011. do 2012. radila je na projektu In-between-the-Beats (s poslijedoktorandom Magnusom Andersonom i dr.) na istraživanju ritamske percepcije i otjelovljenja, energiji, usmjerenosti, zanesenosti, intenciji, osvještavanju nesvjesnoga i ritamkoj hijerarhiji.