Autorica: Martina Belković
KAJDANKA – VJEŽBANKA za solfeggio za osnovnu glazbenu školu autorice Martine Belković jedinstven je priručnik te vrste na području Republike Hrvatske, ali i šire.
Svladavanje glazbenoteorijskih znanja jedan je od važnih elemenata u nastavi solfeggia već od prvoga razreda osnovne glazbene škole. Do objave ovoga priručnika na tome se području prilikom rada s učenicima često trošilo dosta vremena na prepisivanje zadataka sa školske ploče. Uporabom Kajdanke-vježbanke nastavnici i učenici će, između ostalog, uštedjeti dragocjeno vrijeme i olakšati si rad, bez obzira radi li se o aktivnostima u školi ili domaćim uradcima učenika, čime se znatno poboljšava kvaliteta nastave i unaprjeđuje nastavni postupak.
Gradivo Kajdanke-vježbanke u potpunosti je u skladu s gradivom propisanim važećim Nastavnim planom i programom za osnovnu glazbenu školu. Podijeljeno je u osam poglavlja: 1. Notni sustav; 2. Ljestvice; 3. Intervali; 4. Trozvuci; 5. Četverozvuci; 6. Enharmonija; 7. Mjera i ritam; 8. Vježbanje cijeloga gradiva.
Zadaci su poredani sistematski i odlično su osmišljeni, a uvježbavanju pojedinih teorijskih elemenata prethode pitanja čija je svrha, osim ponavljanja, učenike potaknuti na bolju koncentraciju i razmišljanje o zadatku.
Završno, osmo poglavlje, predstavlja rekapitulaciju cijeloga gradiva i sastoji se od pet testova usklađenih s pisanim zadacima iz teorije glazbe kakvi se postavljaju na prijemnim ispitima za upis u srednjoškolsko glazbeno obrazovanje.
Veliku vrijednost Kajdanke-vježbanke predstavlja i pravilna uporaba strukovnoga nazivlja pa smatram da bi se primjenom toga po svemu praktičnoga priručnika na najlakši i najbrži način moglo postići ujednačavanje uporabe strukovnoga nazivlja u glazbenim školama u Republici Hrvatskoj.
Posebno mi se sviđa što je Kajdanka-vježbanka kreirana u formatu klasične kajdanke koja je, na neki način, simbol solfeggia i teorije glazbe. Grafički je lijepo oblikovana, a prilikom notografije i oblikovanja vodilo se računa o tome da bude dovoljno prostora za pisanje prilikom rješavanja zadataka.
(Alida Jakopanec)