1. Što je teorija glazbe i čemu služi?
Odgovor na postavljena pitanja dat će se skladanjem glazbenoga djela pred slušateljima, na temelju općega znanja o ljestvicama, akordima i glazbenoj formi. To je djelo u svim svojim pojedinostima utemeljeno na uzorima iz klasične glazbe, ponajviše najpoznatijim djelima J. S. Bacha. No kada je djelo gotovo, ono se prepoznaje kao iznimno poznata skladba iz popularnoga repertoara, snimljena i na nosač zvuka.
Predavanje je model sjedinjavanja glazbenih znanja i vještina koje se stječu na raznim predmetima u glazbenoj školi, uz isticanje povezanosti teorije i prakse, a uz glazbu s nosača zvuka traje oko 90 minuta.
Predavanje je namijenjeno učenicima završnih razreda osnovne glazbene škole i njihovim roditeljima, kao poticaj za upis srednje glazbene škole, a bit će zanimljivo i svim učenicima srednje glazbene škole.
2. Od pojma mnogostranosti do glazbenoga djela
Predavanje počinje isticanjem harmonijske progresije kao moguće osnove glazbenoga djela (riječ je dakle o tehnici ciaccone i/ili passacaglie). Zajedno s učenicima formirat će se modulacijska harmonijska progresija (na temelju mnogostranosti akorda) i pokazati kako iz nje napraviti glazbeno djelo. Predavanje je praćeno glazbom s nosača zvuka, od skladbi Georga Friedricha Händela i Marcella Benedetta, do rock-balada Garya Moorea, Lionela Richiea, sastava Muse i drugih suvremenih izvođača. Predavanje je namijenjeno učenicima završnih razreda osnovne i svih razreda srednje glazbene škole, studentima glazbe i svoj drugoj zainteresiranoj publici. Predavanje traje oko 90 minuta.
3. O sekundarnoj subdominantnosti i dominantnosti
Predavanjem se želi skrenuti pozornost na pojam sekundarne dominantnosti i, naročito, sekundarne subdominantnosti, koja načešće izostaje iz sadržaja klasičnoga nauka o harmoniji.
Za demonstraciju sadržaja predavanja uzet će se najpoznatija djela iz klasičnoga i popularnoga repertoara, skladbe J. S. Bacha, F. Chopina, a zatim i djela sastava The Beatles, Jimia Hendrixa itd.
Predavanje je namijenjeno učenicima srednje glazbene škole i drugoj zainteresiranoj publici, a traje oko 90 minuta.
4. Sniženi VII.
U prethodnim se predavanjima kreće od općih harmonijskih zakonitosti, koje se zatim tumače na konkretnim glazbenim primjerima iz raznih razdoblja i žanrova. U ovome se predavanju u središte pozornosti postavlja jedan akord – kvintakord sniženoga sedmog stupnja – te se tumači njegova uloga i harmonijska funkcija u glazbenom sadržaju.
Predavanje je namijenjeno učenicima završnih razreda srednje glazbene škole i drugoj zainteresiranoj publici, a traje oko 90 minuta.
5. Simbolika u glazbi
Simbolika tonova, tonskih nizova te simbolika brojeva često se uočavaju u umjetnosti pa i u glazbi – naročito u opusu J. S. Bacha. Kako i na koje sve načine pokazat će se ovim predavanjem.
Predavanje je namijenjeno svim učenicima, studentima i profesorima glazbenih škola i učilišta te svim zaljubljenicima u Bacha, glazbu i svoj kulturnoj publici. Predavanje uz glazbu s nosača zvuka traje oko 90 minuta.