Autorica: Davorka Radica
Ova je knjiga namijenjena svima onima koji poučavaju glazbu, ali i onima koji trajno uče o glazbi. Cilj je izložene studije rasvijetliti najvažnije aspekte povezane s usvajanjem glazbenoga jezika, koji se mogu sagledati kroz razmatranje zakonitosti slušne percepcije i pristupe poučavanju, kao i uzimajući u obzir prirodu glazbene materije. Ova tri kuta promatranja razotkrivaju tri sudionika u samom središtu glazbenog života: glazbu (objekt), glazbenika (subjekt) i glazbenog učitelja. O načinima i kvaliteti njihove interakcije ovisila je i ovisit će i ubuduće sudbina glazbenog stvaralaštva, odnos no glazbe općenito kao jednog od najvažnijih stanja i postignuća ljudskoga duha.
Inzistiranje na sintagmi glazbeni jezik u ovoj studiji manje je usmjereno na razumijevanje glazbe u smislu otkrivanja „prenesenog” značenja glazbene priče, a daleko više na uspostavljanje analogija između usvajanja diskurzivnog i usvajanja glazbenog jezika. Osim glazbeno-psiholoških principa koji se moraju uzeti u obzir pri naznačenom učenju, veliki dio smjernica nameće i sama glazba, odnosno glazbeni materijal, bilo da se promatra u povijesnim, uvjetno rečeno, razvojnim okvirima bilo izvan povijes no u sinkronom sagledavanju svih glazbenih stanja i pojava.
Iako se glazbeni jezik može shvatiti i kao sveopći cilj i zadatak svih vidova profesionalnog glazbenog obrazovanja, ovdje izneseni aspekti primarno služe kao teorijska pozadina učenja solfeggia.