Autorica: Davorka Radica
Iako je glazbeni odgoj koncentriran oko učenja sviranja instrumenta, solfeggio kao temeljni predmet struke usmjeren na glazbeno opismenjavanje, odnosno učenje glazbenog jezika, neizostavan je u dugoročnom procesu oblikovanja glazbenika. Uz instruktivne,sviračke glazbene sadržaje, na odgoj glazbenog sluha i glazbenog ukusa velikim će dijelom utjecati i glazbeni sadržaji koji ispunjavaju nastavu solfeggia. Sadržaji na kojima se gradi glazbeni jezik u stalnom su napetom odnosu između, prevladavajućih i nužnih didaktičkih primjera i primjera „prave” glazbe, tj. primjera iz glazbene literature. Ovi potonji upotrebljavaju se dvojako: kao primjeri za glazbeni diktat i primjeri za pjevanje. Pjevanje, koje se često naziva pjevanje a prima vista (iako ne mora uvijek biti takvo), nezaobilazna je aktivnost na nastavi solfeggia, koja, pogotovo ako je riječ o zahtjevima a vista, iziskuje gotovo nepregledan broj glazbenih primjera za nastavu.
Pjesme odabrane za ovu zbirku nisu primarno namijenjene pjevanju a prima vista, nego bi mogle poslužiti kao pjevački repertoar koji će se tijekom početnih godina učenja solfeggia iskorištavati u različite didaktičke svrhe. Pjesme koje će se možda jedanput naučiti „po sluhu” u nekom će se drugom trenutku iskoristiti za vježbanje solmiziranja pojedinih tonaliteta, za ukazivanje na različite glazbene fenomene ili produbljivanje prvotnoga melodijskoga u harmonijsko glazbeno mišljenje. Stoga bi se predočene skladbe mogle smatrati svojevrsnom glazbenom riznicom koja će biti trajno pohranjena u učeničkoj glazbenoj memoriji, a povremeno će se naknadno aktivirati radi različitih didaktičkih potreba i upotpunjavanja učenja glazbenog jezika. Iako je pri izboru pjesama uzeta u obzir njihova pogodnost za učenje glazbenog jezika, primarni kriterij pri odabiru skladbi ipak je bila glazbena kvaliteta i potencijalni odgojni učinak na buduće formiranje glazbenoga ukusa.