Irena Paulus

nasl. prof. dr. sc. Irena Paulus, prof. mentorica

Umjetnička škola Franje Lučića, Velika Gorica / Sveučilište u Zagrebu Akademija dramske umjetnosti
  • The Last Man Standing: Dalibor Grubačević i njegova filmska glazba

Dalibor Grubačević jedan je od rijetkih, ako ne i jedini suvremeni filmski skladatelj u Hrvatskoj koji primarno piše orkestralnu glazbu. Otuda naslov predavanja The Last Man Standing. Može se reći da je po toj karakteristici, gdje se filmska glazba tretira tradicionalno lajtmotivički te se nastoji da što bolje prione uz filmski prizor kao u klasičnom Hollywoodu, Grubačević nasljednik Arsena Dedića, Alfija Kabilja i Alana Bjelinskog. Njegovog prvog velikog filmskog „projekta“ svi se sjećamo: to je glazba za film Duh u močvari redatelja Branka Ištvančića. Grubačević je skladao za niz filmova različitih istaknutih filmskih autora, a okušao se u različitim filmskim žanrovima: osim za igrane, njegova je glazba prepoznata i u dokumentarnim filmovima te u televizijskim serijama. Predavanje će se baviti Grubačevićevim načinom oblikovanja filmske partiture (harmonizacijom, orkestracijom, formalnim oblikovanjem, uporabom lajtmotiva i lajtmotivičkim radom) a predstavit će njegova tri do sada najistaknutija djela: glazbu za film Duh u močvari (2006), glazbu za televizijsku seriju U potrazi za Markom Polom (Miro Branković, 2013) te glazbu za film The Conversation (Dominik Sedlar, 2022).


Dr. Irena Paulus (Zagreb, 1970.) diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu na Odjelu za muzikologiju i glazbenu publicistiku. Dobitnica je Rektorove nagrade. Filmsku je glazbu specijalizirala na European Film Collegeu u Ebeltoftu u Danskoj, a zatim je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu magistrirala te doktorirala na temu filmske glazbe. 

Zaposlena je u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici.

Uz to, honorarno predaje kolegije vezane uz filmsku glazbu na Akademiji dramske umjetnosti te na poslijediplomskom studiju znanosti o književnosti, teatrologije i dramatologije, filmologije, muzikologije i studija kulture na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. 

Stalna je suradnica Hrvatskog radija, a povremeno surađuje i s Hrvatskom televizijom. Autorica je brojnih članaka, studija i eseja o filmskoj glazbi, glazbenih kritika te jednog filmskog scenarija.

Do sada je objavila četiri knjige: Glazba s ekrana: hrvatska filmska glazba od 1942. do 1990, Brainstorming: zapisi o filmskoj glazbi, Kubrickova glazbena odiseja i Teorija filmske glazbe kroz teoriju filmskog zvuka.