Davorka Radica

prof. dr. sc. Davorka Radica

Sveučilište u Splitu, Umjetnička akademija

Solfeggio. Aspekti učenja i poučavanja: promišljanja o nastavi solfeggia kao konceptu

U predavanju će biti riječi o nastavi solfeggia kao širem konceptu koji uključuje spoznaje više znanstvenih disciplina, a koje su neizostavne u današnjem kreiranju sustavnog poučavanja glazbenog jezika. Za uspješan rad u nastavi neizostavno je poznavanje svojevrsne teorije poučavanja solfeggia, a teorijski i praktični dio autorica će u predavanju objediniti kroz predstavljanje triju publikacija i mogućnosti njihove upotrebe u nastavnoj praksi. Teorija iznesena u knjizi Solfeggio. Aspekti učenja i poučavanja ishodište je sadržaja dvaju priručnika za nastavu solfeggia u osnovnim glazbenim školama, Diktati za nastavu solfeggia i Pjesmarica za nastavu solfeggia, a sve su tri publikacije tijekom ove godine tiskane u izdanju Hrvatskog društva glazbenih teoretičara.


Dr. Davorka Radica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu diplomirala je glazbenu teoriju 1995. godine. Zvanje magistrice znanosti stekla je 2002. godine obranom rada Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća do danas, dok je doktorsku disertaciju pod naslovom Ritamska komponenta u glazbi 20. stoljeća obranila 2006. godine na Odsjeku za muzikologiju i pod mentorskim vodstvom akademika Nikše Gliga.

Nakon kraćeg perioda rada u Srednjoj glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog u Zagrebu (1994./1995.), akademsku nastavnu djelatnost započela je na Odsjeku za glazbenu kulturu Muzičke akademije u Zagrebu kao mlađa asistentica u nastavi solfeggia. Od ak. god. 2001./2002. stalno je zaposlena na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu, trenutno u zvanju redovite profesorice na kolegijima Solfeggio i Aspekti glazbe 20. stoljeća. Predstojnica je Odsjeka za glazbenu teoriju i kompoziciju.

Znanstvenički fokus usmjerava na dvije glavne linije istraživanja: glazbeno-teorijsku (analitičku), s usmjerenjem na glazbu 20. stoljeća i glazbeno-pedagošku (didaktičku) s fokusom na problematiku učenja glazbenog jezika. Autorica je triju znanstvenih knjiga, dvaju sveučilišnih priručnika te značajnog broja znanstvenih radova, prezentiranih na međunarodnim simpozijima i objavljenih u znanstvenim časopisima te domaćim i međunarodnim zbornicima radova. Autorica je i više stručnih radova i novinskih članaka.

Članica je uredništva časopisa Theoria i nekoliko znanstvenih/strukovnih društava:  Hrvatskog društva glazbenih teoretičara, Hrvatskog muzikološkog društva i Hrvatskog društva skladatelja. 

Dobitnica je nagrade HAZU-a za najveća znanstvena i umjetnička dostignuća za glazbenu umjetnost 2012. godine za knjigu Ritamska komponenta glazbe 20. stoljeća.