Katarina Zadnik

doc. dr. sc. Katarina Zadnik

Akademija za glazbu, Ljubljana
  • Predškolski glazbeni odgoj i njegova uloga kod prijelaza u program solfeggia i instrumentalnu nastavu u osnovnoj glazbenoj školi, predavanje i radionica za nastavnike

Predškolsko razdoblje ima iznimnu važnost u razvoju glazbenih sposobnosti. Glazbeni sluh, odnosno ritamski i melodijski sluh, elementarne su i temeljne sposobnosti koje razvijamo kroz glazbene aktivnosti. Time potičemo razvoj glazbenih predodžbi u obliku unutarnjeg slušanja glazbenih sadržaja. Glazbene predodžbe oblikuju se izvođenjem, stvaranjem i slušanjem glazbe. Kroz pokretnu i slikovnu vizualizaciju glazbenih sadržaja, glazbene predodžbe  ukorijenjuju se u glazbeno pamćenje. Pokretna i slikovna vizualizacija, povezane s izvođenjem, polazište su pri promatranju strukture glazbenih elemenata na ritamskom i melodijskom području. Vizualizacija unapređuje i produbljuje razumijevanje glazbenih predodžbi u unutarnjem sluhu i predstavlja važno polazište u razvoju glazbene pismenosti. Slikovni zapis glazbenih sadržaja i njegova neposredna povezanost s izvođenjem glazbenih sadržaja most su do razumijevanja standardnoga glazbenog zapisa. Sudionici će se upoznati s ulogom glazbenog obrazovanja u predškolskom razdoblju te primjerima pokretnih i slikovnih vizualizacija i njihovim prijenosom u standardni zapis. Razmotrit ćemo izazove u području glazbene pismenosti i njihove faktore u nastavi teorije glazbe i instrumenta.


Dr. Katarina Zadnik pročelnica je Odsjeka za glazbenu pedagogiju na Akademiji za glazbu Sveučilišta u Ljubljani i docentica iz područja glazbeno-pedagoških predmeta. Na Odsjeku za glazbenu pedagogiju predaje Specijalnu glazbenu didaktiku za predškolsko razdoblje i Specijalnu glazbenu didaktiku za Glazbenu teoriju i Solfeđo u nižoj glazbenoj školi. Od 1995. do 2006. godine je predavala predmete glazbena teorija i solfeggio te predškolske programe u Glazbenoj školi Franca Šturma u Ljubljani. Na poslijediplomskim studijima odsjeka za Glazbenu pedagogiju na Akademiji za glazbu u Ljubljani istraživala je nove pristupe provjeri i ocjenjivanju na predškolskoj razini glazbenog obrazovanja i izdala monografiju Opisno ocjenjivanja glazbenog razvoja petogodišnjaka i šestogodišnjaka. Posljednja znanstvena monografija Teorija glazbe u slovenskoj glazbenoj školi između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti objavljena je 2019. Član je prosudbenoga povjerenstva međunarodne manifestacije Solfest u Crnoj Gori, kojom se potiču glazbeno nadareni učenici na području solfeggia.